Cuma, Aralık 13, 2013

Aurélia..

Kişi mutsuz olduğu zaman başkalarının mutsuzluğunu düşünür. Çok sevdiğim dostlarımdan birinin hasta olduğunu duymuş, ziyaret edememiştim. Tedavi gördüğü yere giderken, bu işi savsakladığım için kendime kızıyordum. Bir gün önce daha kötü durumda olduğunu söylediğinde büsbütün üzüldüm. Kireç badanalı bir odaya girdim. Güneş, duvarlara kıvançlı açılar çiziyor ve bir dindarın getirip masasına koyduğu çiçek vazosunda oynaşıyordu. Çilekeş bir İtalyan keşişinin hücresini andırıyordu oda. Yüzü çökmüştü dostumun, sakalı ve saçlarının karasıyla gölgeli benzi, sararmış fildişi gibiydi, gözlerinde ateş kalıntısının izleri parlıyordu; kukuletalı bir palto atmıştı omzuna ve bu haliyle o, bir zaman tanıdığım insandan yarı yarıya farklıydı. Birlikte çalıştığımız, gülüp eğlendiğimiz kıvançlı arkadaşım değildi artık; bir havari hali vardı üstünde. İlginç şeyler anlattı; bir gün ağrılar ve acılarla kıvranırken başka bir dünyaya taşınır gibi olmuş ve acıları dinmiş birden. "Ne yüce andı o, sanki bir tansık gerçekleşmişti" diyordu. Daha sonra söylediklerini bilmem nasıl açıklamalı; sonsuzluğun belirsiz alanlarında olağanüstü bir rüya görmüş, hem farklı, hem ondan bir parça olan bir varlıkla, bir ruhla konuşmuş. Ölü sandığı varlığa, "Tanrı nerede?" diye sormuş. Şu yanıtı vermiş ruhu: "Tanrı her yerde, sende, herkeste. Yargılıyor, dinliyor seni, öğütler veriyor sana; şu an birlikte düşünen ve birlikte rüya gören sensin, ben'im o Tanrı, ve hiç terk etmedik birbirimizi ve bizler ebediyiz!"

Belki yanlış duyduğum ya da yanlış anladığım bu konuşmaya değgin başka şey söyleyemem. Bildiğim şey, bende büyük heyecan uyandırdığı. Sözlerinden çıkardığım sonucu dostuma mal edemem, yargılarım yanlış da olabilir.

- Tanrı onunla, diye haykırdım... Benimle değil artık! Oy mutsuzluk! Tanrı'yı kendim sürdüm içimden, tehdit ettim, kargıdım onu! Oydu içimdeki, ruhumdan gittikçe uzaklaşan ve boş yere beni uyarıp duran o gizemli kardeşti Tanrı! O seçkin koca, o utku kralı, yargılıyor, suçluyor beni, bana verdiği kadını, bundan böyle layık olmadığım kadını, kendi göğüne götürüyor!

Hiç yorum yok: