Pazartesi, Mart 29, 2010

"imgeler birbirinden korkuyor"

Bilmek, görmek, farkına varmak neyi değiştirir? Uzun zamandır kendime neden okuduğumu, neden dinlediğimi, neden izlediğimi soruyorum. En güzel sözleri alıntıla, en anlamlı karelere referans ver, boynunu büken şarkılarda uzaklara git - döndüğünde aynısın. Hayatıma uyarlayamadığım, içselleştirip düstur edinemediğim, her seferinde 'yenil'ip benzer hataların tekrarında böbürlenebileceğim hiçbir şey olmadığını fark ettiğim için kızmalı mıyım? Otokontrolü zamanın ayarsızlığına mı dayandırmalı, yoksa dravdan yaşadığın her saniyeyi lanetleyip kendini mi kırmalı?

Alenen söylüyorum, 'ignorance is bliss' demeden, şipşak: zayıflık, güçsüzlük, korunmasızlık, ihtiyatsızlık hepsi bende var. Gurur duyduğum yanlışlar yaptım - şimdi çalkantıdayım. Mide bulantısının geçmesini istemeden ve gemiye ve suya ve kaptana bakmadan 'duruyorum'. Ezberim bozuluyor. Sonu iyi bitmeyecek bunun.

9 yorum:

soida dedi ki...

is this paradigm shift?

Adsız dedi ki...

Kadın olsaydın; “Huzursuz ruh sendromu” diyebilirdim, ne ki; erkeklerde farklı tezahürleri var, kanalize olduğu eylemler de nicesinden, alasından… Ruhun huzursuz mu? Bilemiyorum.

Kısacası şudur; her daim farklılaşıyorsun, sürüden ayrısın değişyorsun hızla/ hazla… İş bu yüzden istesende istemesende bunun sonuçlarına katlanmak var işin içinde. İnsanlara küskünlükle sonuçlanabilir… Depresyona kadar gidebilir. Kendini koyvermek, bazen hoşuna bile gidebilir.

Düşünceyi susturmak? Daha doğrusu zamanla susar hale gelmesi. Hiç düşünemeyen bir yaratığa dönüşme ihtimali var… Bu olası en kötü sonuçtur ki, üretmeden, kendine, çevrene bir şeyler veremeden eriyebilirsin. Ama geçicidir, ama uzun yıllar bu suskunluğu bir şekilde taşıyabilrsin de. Sonraki evreyi bende yaşamadım.

Bohemlik ile iş hayatına atılmak arasındaki zaman dilimi geldiğinde bocalayabilirsin? Sistemin istediği gibi bir insan olmamakta diretebilirsin. Üzülürsün ama yıllar geçmeye devam eder. Evlilik, bu aşamaya bende gelmedim, ama hissedebiliyorum ne olabileceğini.

Okumak? Neden?

Şair, yazar olmak gibi bir amacın varsa bu yükünü ağırlaştıracaktır, ama hafifletecektir bir bakıma. Buradan bir tatmin sözkonusu olabilir. Başarabilirsen. Yani kültür mantarı olmak değil de en azından, müzisyen, şair, yazar bunlarda olmadı eleştirmen. Bir şekilde birikimini üretebileceğin bir alana kaydırmak.

İnsanlarla paylaşıyorsun, film, müzik, kitap; güzel sözler, anlamlı kareler… Nereye kadar, neden değil mi? Ben bu kadar paylaşımcı olmayı istemediğim için, kafam biraz daha rahat. Gördüm ki; şarkıların, şiirlerin, kelimelerin etkisi azalıyor, insan eskiyor. Paylaştığın şeyleri senin gibi göremiyorlar ama paylaşıyorsun? O zaman neden? Hem o şeyleri pazarlıyormuşum gibi hissediyorum. Emek veren, üreten değilken hem de.

Çıkar için kimseye minnet etmemek en iyisi, en zoru, en güzeli. Burnunun dikine gitmek önemli, kendi cümlelerin, değerlilerin önemli.

Totalde daha ileriye gitmek zorunda hissedeceksin her daim. Rüyalar var, yavaşlık var, bunları keşfedebilirsin. Bu soyutlasa da seni dış dünyadan, içinde huzur var.

busker dedi ki...

Bana hediye edicen! Bende, bidahaki "eğlence" de, biranın bittiğini senden evvel fark edip boş şişe ile dolusunu jet hızıyla değiştiricem. Ve başkarakter Wereyda, yani sen; ilk yudumunu alırken, "öğrendiğimi" idrak etmelisin!!

Hıı etmezsen, vururum kafana kafana zorla anlarsın! Eniştelere girdirtme beni.

Can dedi ki...

bunlar hoş güzel şeyler aslında. de ben şöyle bişey yaptım.

http://neandertalizm.blogspot.com/2010/03/mimlenmis-tavan-aras.html

yazının sonunda adınız geçiyor efenim.

suna dedi ki...

O değil de, linkler ölmüş. Şarkılar çok güzel. Bir çözümü yok mudur bunun?

Wereyda dedi ki...

Çok eski linklere bir şey yapamıyorum. Bazen, o sıra dinlediklerim oluyor, sonra bir daha dönüp bakmadıklarım yani, onlar artık bende de olmuyorlar. Fakat müzik gruplarından toplamaların linklerine bi ayar getirmeye çalışacağım.

suna dedi ki...

Yani evet, o da güzel olur. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

It's A Crime I Never Told You About The Diamonds In Your Eyes olsa yeterdi. Keske.

sai dedi ki...

evet bende senin için böyle düşünmüştüm gördüğümde seni.dikkat et, tanıdığımda demiyorum.
aradan 1bucuk yıl falan geçti sonunda doğru bişeyler yazabildin wereyda .