Salı, Ekim 06, 2009

Aktivist, eylemci ve mağdur Wereyda anlatıyor..

-Fotoğraf anonim. Ben değilim yani. Gugli'de bunlardan çok var.-

Tepenot: Başlıktaki gibi eylemci filan değilim, insan gibi apartman önünde sigara içiyorduk, makarasına o.

Bugün çevik kuvvet ekibinden bir polis memuru sol kulağıma yumruk hediye etti. IMF ve Dünya Bankası'nı protesto için "Başka bir dünya mümkün" sloganıyla yürüyen insanların üzerine biber gazı atıldı. Taksim ve çevresinde yaşananlar bir kez daha, Türkiye'nin faşizan, gerici, şiddetperver birtakım *BURADA KÜFÜR VARDI* tarafından korunduğunu, gözetildiğini gösterdi. Şans ki, adam tercihini sadece benden yana kullandı ve esas eylemcilerin peşinden gitmesi gerektiğinden Onur'a dokunmadı. (yalnızca, 20 arkadaşıyla bize saldırdı ve görevini başarıyla yerine getirip gitti. Polis olarak ilk defa zor kullandı.)

Tek suçu, "yanlış yerde yanlış zamanda masum olmak" olan ben gibi, kaç kişi daha neler yaşadı bilmiyorum. Helikopterler dolanıyor, zırhlı araçlardan, panzerlerden su fışkırtılıyor ve sokaklarda insanlar kovalanıyor.

Niteliksiz, eğitimsiz, faşist ne kadar davar varsa bu ülkede rahatlıkla polislik mesleğini icra edebiliyor.. Neyse biz güldük geçtik yine de, 5 dk boyunca çınlamış olması dışında kulağımda da sorun yok. Sebebi sonucu geçtim, tek kelâm edeceğim:

Ne yapıyorsanız sevdiklerinize yapılsın. (faşistten nefret etmek bile faşizme giriyor; böylesi bir şey işte.)

Sivil halka olanları, göstericilerin yaptıklarını ve yaşadıklarını filan saymadan konuşuyorum: Bu ülke faşizan bir ülke ve bu ülkede insan dövenler kask numaralarını bantlıyor. Bunlara birileri, canı adam dövmek istedi diye yardım ediyor. Bazıları kırılan camları düşünüp ahh ahh, vahh vahh'lıyor.
Nasıl bir ülkede, nasıl bir ilkede yaşadığımızı her gün bir kere daha öğreniyoruz.

9 yorum:

gizem dedi ki...

doğan tarkan'da başka bir dünyayı hep birlikte kurana dek diyip duruyorda, olan yine gençlere oluyor. hiçbir şekilde bir yere varılmıyor.

neyse onuruma bişey olmamış ya rahat bir nefes aldım.

Orfoz dedi ki...

kulak iyidir umarım..

serdümen kuzu dedi ki...

o topa kafa sokacak adam lazımdı bize zaten.

oao dedi ki...

bir daha görsen tanır mısın o şerefsizi, sen onu söyle bi!

lobelia dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
lobelia dedi ki...

bugün istanbul'un işgalden kurtarıldığının aslında ne kadar da geride kaldığını gördüğümüz gün.

cevat ın bi arkadaşı dedi ki...

senin ne kadar onurlu ve cesur bir devrimci olduğunu herkes biliyor.dövüşerek ölenlere bin selam olsun.sana da geçmiş olsun karşim.onur un seni bırakıp kaçması da çok kötü olmuş.kavaz olsa kesin omuz omuza dövüşürdü seninle.bi kere ben gözaltındayken alkol alıp,karakolun önünde sızma eylemi yapmıştı.tekrar geçmiş olsun karşim.

yaşasın devrimci dayanışma.
kahrolsun faşizm.

ligeia dedi ki...

keşke ankara'da olup yüksel caddesini görebilseydin.

Adsız dedi ki...

yani sen git ordaki esfanı kapital güçle bir tut ve camları indir cık cık cık..