Pazartesi, Haziran 15, 2009

What the #$*! Do We (K)now!?..

Gerçeklik, yaradılış, duygular, düşünceler derken konusu kuantum fiziği'ne sizi iyiden iyiye ısındıran eğlenceli ve arşivlik bu yarı-belgeseli izledikten hemen sonra "bağımlılık"larının esiri olmaması gerektiğini düşünen her yüce adam insan gibi sigarayı bırakma fikri canlandı kafamda. Sonra bunu daha önce hiç denemediğimi ve bu yüzden de başarılı ya da başarısız sayılamayacağımı, aslında mekanikleşen her davranışın bir süre sonra insanı bağımlı kıldığını fark ettim: Çünkü o sırada film izledikten sonra yaptığım ilk işle, yani kahve yapmakla ilgileniyordum.

Bilimsel olan beni çekiyor ve evet bilimsel olanı seviyorum ama duyguları bilimsel terminoloji ile tanımlama gerzekliği her zaman canımı sıkıyor. Neymiş; üzüntü, hüzün, aşk, şehvet gibi duygular aslında bizim her duygu için farklı olan nöropeptidlerden doğan ihtiyacımıza bağlıymış.. Şu ağır dille sen gelip sabahtan akşama benim ne kadar muhteşem bir canlı olduğumu anlatsan bile sana eyvallahım olmaz benim ey kır saçlı kuantum amcası. O dili değiştir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ahahaha sen önce o dili değiştir, fizik-kimya-biyoloji size sığındım size güvendim.