Perşembe, Nisan 30, 2009

"21 aralık / 21 haziran"

küçük iskender, 'dünyanın en uzun gecesi 21 aralık değil, beni terk ettiğin gecedir' diyor "bir nedeni yok yalnızca öptüm"de. işin ona göre olan kısmını, 'bana göre' olan kısmına çevirince gördüğüm: halısaha maçı yapılan pis bir gecenin öncesinde ağırlaşan batak masası; onküsur saatlik bir otobüs yolculuğu; denize atılan bir adam. evet: ölüm; ağlamak; sarhoş olmak. hepsini çok çok hissetmek. çok çok yaşamak. olsun. (fakat ölümü yaşamak, bir de çok, yahu ne diyorsun?)

"matrak bir tanrıyla salaş bir kulun şakalaşması gibi siktiriboktan ayrılıklar" diye devam ediyor yine iskender. ben tanrı ve kul olmadığım için 'bana göre'sini bilmiyorum o işin. çünkü ben bir kalan'ım. uzatmalı ayrılıklardan, keşmekeş hüzünlerden ve şiirlerden ve sözlerden ve hırgürlerden: kalan. ardakalan, arta kalan..

ve fakat şikayetçi değilim durumumdan. en uzun gece bitti, en uzun günü de atlattık mı gerisi kolay. bir standart yakaladık mı nefes almak adına, berisi de kolay. üzülmüyorum o sebep. üzüntüye şahit olmaktan başkası çekmiyor içimi filistin askısına: şarkılarda çok fazla insanı öldürebildiğimi anlıyorum.

şş, üzülmesene.

1 yorum:

soida dedi ki...

kaç kişi vurdun şarkılarınla?