Cumartesi, Şubat 14, 2009

"hush now, molly"

haydi bugün'ü eleştirelim. tüketim çılgınlığına yoralım. zaten çiçekçiler para kazansın diye icat ediliyor hastalığı'na yakalanalım. öyle kaybedelim ki kendimizi, yazılı/sözlü tüm eleştilerimizin, aslında bugünün gözümüzde bir değerinin olduğunu fısıldayan o ince sesini de duymazdan gelelim. eleştirmeye lâyık bulduğumuzu unutalım. o kadar şapşal olalım yani. o kadar ki kalp içerisine alalım tüm sayıklananları ve sevgilimize verelim. o da sayıkladıklarını bize versin. dünya daha temiz bir yer olsun. olur mu?

bugün içerisinde "iyi ki varsın"ı bugün'ün varlığını unutarak diyemeyeceğimiz gerçeğinden sakın bahsetmeyelim. yılbaşında harcama yapmayan insanlarız biz. doğumgünlerini manâsız bulan, işin harcama kalemi tarafını işin manevi/duygusal/rererö tarafından her zaman bir adım önce hesaplayan, gayrisafi milli hasıla'ya katkı olsun diye saçlarını muhakkak berberde kestiren, tırnaklarına manikür ve pedikürü, cildine çin masajını hak gören insanlarız. 'ülkeye katkısı olsun ama lütfen müsriflik olmasın olur mu' bireyleriyiz. şimdi bugün nasıl da sevgilimize "seni seviyorum" diyebiliriz ki? maazallah tasarruf mevduatı sigorta fonu'ndan arayıp, bütün kökhücrelerimizi rencide ederler. üüf.

**

bari bugün olmasın. hayatı boyunca hiçbir boka dikkat etmeyen insanlar olarak yaşasak ya yine? derbi maçlar için yüzlerce ytl bayılmak (ister stadda, ister maçın izlendiği herhangi bir yerde) normal değil mi? gel gör ki sevgililer günü denen 24 saatlik nanede ekstra savurganlık duyarlığı yerleşiyor hepimize. yahu sanki böyle bir yalancılaşıyoruz. ha, haksız mıyım?

haydi bugün'ü eleştirelim. beş yıllık kalkınma planımıza uygun olmayan harcamalarımızı kısma yemini edelim. iyi bir pantolon görürsek kesinlikle ikiyüzyetele uçlanalım ama bugün sakın ha sakın, para harcamayalım. biraz kilolanmıştık ve o saunaya sadece sodalı ayran içmek için uğramıştık, bunun israf ile ne ilgisi var? hem lüks de sayılmaz ki saçmalıyorsunuz sayın şeytanın avukatı. sayın yargıç, bugün insanlar şuursuzca alışveriş yapacaklar ve bu beni çok üzüyor. sizce havale mi geçiriyorum? insanlar resmen tek bir çiçek için yirmibeş ytl verecekler. albümlük bir poz elliytl'den alıcı bulacak. tanrım, toplum müzayedesinde gibi hissediyorum. arz-talep öyle bir yerde kesişecek ki yastıkaltı edilenler, tüm o birikimler dökülecek.. sayın yargıç, biraz su alabilir miyim?

yahu bırakın da harcama olsun be. bırakın insanlar en azından bir gün, bir şey oluyor diye mutlu olsunlar. tavlayıcı sahteliklere avuç açmış tüketim düşmanı pozlarını bırakın da, işin reel olan "ekonomik" tarafını celallendirin o hâlde: atıl olan, görücüye çıkacak. sirkülâsyona katılacak olan 1$'ın dahi önemi var diyorum, duyuyorsun mu hafız? bak sen işine, git sevgiline bir kitap al, mis gibi; ama karışma louis vuitton çanta için kestane kanat güvercine dönüşen süslü sevgilisini mutlu etsin diye, 1000$'ı serdar ortaç'ı izlemeye bayılan cüzdanı genişe.. neyse.

haydi bugün'ü eleştirelim. 'saygı çerçevesi'nde ama.

hepinizin saygılılar günü kutlu olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

everybody wants a box of chocolates
and a long stem rose; everybody knows - l.c.

Siyasiya dedi ki...

Hiçbir sevgili şu güne denk gelmez mi arkadaş! Sevgili olmayan bir sevgililer günü daha, ve bu biraz dokunuyor açıkçası.

Müslüm Gürseks dedi ki...

ya hadise salt sevgililer günü ve bu günün halihazırdaki konjönktüre eklemlenmiş sikik tüketim çılgınlığı şeysi değil benim nezdimde. ben böyle kitlesel maymunlukları sevmiyorum, aynı gün aynı şeyi yapan milyonlar, milyarlar durumu bana ters, eğreti, yamuk geliyor. onlar öyle yapıyosa sen tersini yapacaksın; ha, kıllığına mı? kıllığına anasını satayım. nerede kitle, orada fitne wereyda! onu bilir onu söylerim sdfklsdf.

(ve ormanın derinliklerindeki kulübesine doğru ilerlemeye başlar.)

serdümen kuzu dedi ki...

politize ediyor şerefsizler!!!

hayalmeyal dedi ki...

bana da başkalarının belirlediği özel günleri kutlamak garip geliyor. bunda da bir sahtelik var gibi. bu yıl seçim yüzünden politikacıların da sahiplenmesiyle bugün iyice sahte oldu sanki.

Wereyda dedi ki...

yo ben "başkalarının belirlediği özel günleri kutlayalım" neviinden bir şey demiyorum ki :) hem de bir kereye mahsus olsun, bu seferlik kutlansın gibisinden algılandıysa şöyle açayım: yani böyle günler için getirilen eleştirilerde bir klişeleşme sezdim ben, ondan bahsetmiştim. siyasilere meze olması da ayrı fiyasko tabi.