Çarşamba, Kasım 26, 2008

Annie Hall..

"- Psikologunun parasını ben ödüyorum; ama o ilerleme sağlarken ben gitgide batıyorum.."

"- İlişki, bir köpekbalığına benzer. Ya ileri gider ya da ölür. Ve sanırım bizim elimizde kalan, ölü bir köpekbalığı.."

"- Bilirsiniz sanatta her şeyin kusursuz olmasını istersiniz çünkü hayatta böyle olması çok zordur.."

"- Eski bir fıkra aklıma geldi biliyor musunuz.. Adamın biri günün birinde bir psikologa gitmiş ve şöyle demiş: 'Doktor, erkek kardeşim delirdi ve kendini tavuk zannediyor.' Doktor da, 'İyi ama neden onu tedavi ettirmiyorsun?' Adam şöyle demiş: 'Ettirirdim ama yumurtalarına ihtiyacım var.'. Sanırım ilişkilerimizin hâli bu, aşağı yukarı. İlişkiler ne kadar mantıksız, çılgınca ve saçma olsalar da onları yaşamaya devam ediyoruz.. Çünkü çoğumuzun yumurtalara ihtiyacı var."

5 yorum:

siya siya dedi ki...

Biri derhal yanıbaşımda delirmeli!

Zeytinyağlı Börülce ya da Muhterem Tenkitçi dedi ki...

"İlişkiler ne kadar mantıksız, çılgınca ve saçma olsalar da onları yaşamaya devam ediyoruz.. Çünkü çoğumuzun yumurtalara ihtiyacı var."

En çok burası ağırıma gitti, fazla gerçeklik yakaladığımdan belki.

Wereyda dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Wereyda dedi ki...

Woody Allen filmlerindeki gerçeklik, diğer birsürü filmdekinden farklı geliyor bana. Evet film devam ederken mizah hep elimizin altında ve bunu bilmek gerçekleri mizahtan fleto etmeye yöneltiyor bizi. Bunu biz seçmiyoruz, filmin gidişatı resmen buna zorluyor. Gülmeyi değil, bilmeyi istiyoruz. Yapış yapış değil. Tamamıyla gerçek de değil. Yalnız film gibi de değil. Woody Allen'ı fazla seviyorum.

$ehirli Dervi$ dedi ki...

En sevdiğim Woody Allen filmi sanırım bu.Ama O yaşlandıkça filmleri ise çocuklaşıyor garip bir şekilde.Yumurtaları onun olsun ama quoteleri bizde kalsın...