Pazar, Nisan 27, 2008

7. Heloderma Suspektum

Oturup pencereyi gören L şeklinde kenar kanepesine, Cesar Vallejo okuyorum..

Basit, tasarlanmamış bir gün. Odayı çevreleyen kül ve izmarit kokusu, limon aromalı schweppes şişesinin arkasına düşmüş kelebek ölüsü ve yerdeki karolara belirli belirsiz sayıda sıralanmış birkaç adet kibrit çöpünden başkası yok içerde. Ben varım, Yansımalar'dan Bab-ı Esrar var, bir de 1 haftadır teslim etmediğim bir filmin ilk cd'si..Güneş ne kadar da yakın, pastane ne kadar da uzak. Üşeniyorum yine yerimden doğrulmaya ve dişlerim bir miktar sarardılar. Nisan, bitmek bilmiyor.

Oturup pencereyi gören L şeklinde kenar kanepesine, Cesar Vallejo okuyorum..

Dağılan bisküviler kadar canımı sıkan başka bir şey yok şu günlerde. Her yerde onlar var, her yerde ama her yerde onların kırıntıları. Abbasilere benzedim, artık sakal traşı olmam gerekiyor.. Terliğimin altına yapışmış posta pulunu yeni fark ediyorum ve onu günlüğümün arasına sıkıştırıyorum ardından.. Başka bir şehirdeyken, kimse mektup göndermiyor.

Oturup pencereyi gören L şeklinde kenar kanepesine, Cesar Vallejo okuyorum..

Bu sıralar bir sıkılganlıktır almış yürümüş: Sadece beni değil, herkesi sarıp sarmalamış. Yaz, nefesini üfürüyor 30 gün öteden.. ve Muğla'da hava, asla "az sıcak" olmuyor.
Karşıda bir devlet yurdu var. Karnı ezilmiş bir Z harfi izlenimi uyandıran, geniş açılı bir meyil kazandırılmış bu taş bloka. Orada, günün her saati özlediklerini arayanları görebilirsiniz.. Orada ağlayanları, sigara içenleri ya da gazete okuyanları. Az ötesindeki halısahada dün bir çocuğun bacağı kırılmış, gecenin köründe ambulans sirenleri ürküttü çünkü penceremin camını. Pervazdaki küllük düştü. Burada bir şeyler, hiç kalkmamacasına düşüyor hep. Düştü mü kafayı gözü yarıyor.

Kahvem soğuyor..

Oturup pencereyi gören L şeklinde kenar kanepesine, Cesar Vallejo okuyorum..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ucurtma kusu ucur sen de kocaman cayirlarda. pencereyi gören L şeklinde kenar kanepesinden sıkılganlıkları takip etmekten iyidir.

Wereyda dedi ki...

Sıkılganlıkları takip etmiyorum ki yalnız, eğer öyle olsa orada neden oturayım, çileci miyim? :)

Adsız dedi ki...

ne bileyim:) koltuga dergah gözüyle yaklasmis olabilirsin diye dusunmustum

Wereyda dedi ki...

öylesi bana ters zaten : )