Pazartesi, Temmuz 23, 2007

Parrhesia..

(Bakış acısı: Anlaşılamamak, anlaşamamak, anlamamak, anlatamamak, açıklayamamak vd.. )
Sen benim seni anlamadığımı söylüyorsun, ben senin beni anlatamadığını.. Ben seni okurken artık gözlüklerime ihtiyaç duymuyorum; ayracın nerede olduğunu da, kâğıdın desenini de unuttum: Ben artık seni anlıyorum çünkü. Anladım.. Anladıkça kaybettim seni, iletişim ağımız koptu, kopan yerlerinden dikemedik; olmadı. Şiirler dilsizleşti, susuşlar anlamsızlaştı; bak ne güzel artık çok geç; olmadı!
Küçük hesaplara alet edilen gülümsemeler kesmez oldu.. Büyük denizdeki küçük balık, ortanca balığın ağzını elleriyle açtı. Dişleri kesmez oldu.. Kelimeler hadlerini bilmeyerek cümlelerden kaçtılar. Çırılçıplak paragraflardan birinde unutuldu kurutulmuş küçük balık iskeleti..
Epeydir unuttuğum bir şeyi yarım yamalak hatırlayışım gibisin.
Bidi bidi'sin.. Sebebi yok: Geç oldu.

Sen benim seni sevdiğimi söylüyorsun, ben senin beni açıklayamadığını.. Ben seni severken artık daha hoyratım; süt dişlerim döküleli uzun zaman olduğundan mıdır bilmem, şahdamarların kanıyor öptüğümde artık bir şeyleri.. Şarkıların da eski hüznü, aşina tadı yok mudur nedir; yoksa mesaj kaygısı taşıyan acılar mı taşıyoruz göğüskafeslerimizde ki üstelik bilemem ki.. Hem artık ne önemi var ki, oh be artık çok geç.. Gece oldu.
Oyalanacağımız yalanlar sunduk gümüş tepsilerde: Olmaz'lara güldük, bok'lara küstük, ama ama ama ki'lerle sardık kabuklarını yara'salarımızın. Yaşasın artık çok geç, ve bekleyeceğim hiçbir şey yok senden.. En küçük bir şey yok. Günlüğüme adını yazmayacağım, şiirlerimi yakmayacağım bundan sonra. İntihar da etmeyeceğim misâl, bilmeyeceksin. Saçlarım yine dağınık, yine jöleli, yine yana taralı; ve her şeyi unutmaya kararlı, yaralı.. Nerede kalmıştım unuttum;

heh, ben seni unuttuğumu düşünüyorum, sen gülüyorsun.. Başlamayan hiçbir şey bitemez, diyorum yanımdakine; o, sessiz ve aldırışsız..
Sahi; artık çok geç.

1 yorum:

Sidikli Kontes dedi ki...

Al mektuplarını, geri ver misketlerimi gibi.. Hep aynı duvara birlikte işerken, birinin sistit olması gibi.. Ya da 'yapay' çiçeklerin asla kokmayacak olması gibi.. Her şeye rağmen, yağmura bulanmış güzel bir yazdı..