Çarşamba, Mayıs 23, 2007

Islak Mayıs Şarkısı..

“yalnızlık okuma-yazma bilmiyor”

Sebebi meçhul, mayıs kötü ediyor beni.. Babam mayıs'ın başlangıcında, kutsal olarak kabul ettiğim bir günde doğmuş; ilk kez mayıs'ta başlamış işe, ben ilk kez mayıs'ta aşık olmuşum. Şimdi mayıs.. Mayıs'ın bilmemkaçı; bilmem ki kaçı? Kaybettiğim yerlerimden kaybediyorum yine; birkaç saat sonra biri, strafor bardakta asidi kaçmış kolasını yudumlarken aklına ben gelir miyim; beni görür mü o ân otobüsünün buğulu ve kirli camının bir yerinde, bir temas noktası arayan yokluğuma sarılır mı kıpırtısız?

“neşter perisiyim şimdilerde”

Yarısı yenmiş, yarısı kararmaya terkedilmiş bir incir gibi, uzak odaların loş köşebentlerine sinen tozdan yağmurun gölgesinde çürümeye mahkûmum sanki. Siktimin tasvirleriyle avutulmuyor ki yaşam; realite zincirleri ve sorumluluk prangaları ile kuşatılmış yitik benlikler, doğumgünü pastasının üzerine mezartaşları gibi dağıtılmış süs mumlarını andırıyor. Kullanılıp atılan, prezervatif fonksiyonu gören naylon kimlikler takılıyor bazen ruhumun yakasına, fiyakasını bozuyor umudumun, aşkım okyanusa maya çalıyor: Yaralanıyorum, yara alıyorum en yakın eczane vitrinini kırıp..

“bir tren raydan çıktı vücudumda”

Neden hep ikinci olmayı kabullenme, neden bu sonradan montaj sahteliklere her defasında inanma oyunu..? Basit oysa görünenin kıyısında yürümek, oysa çok basit bu cibilliyetsizliklere aldırmadan mutlu olmak.. mutlu olmak..., az sonra.

“işkencede kısa kalbim”

Bazı bazı nedensiz heder, nedensiz keder ve kibir hissiyatı, melankoli salatası, his ishali buruşuk saptamalar lunaparkı.. Eğlencenin en draje kısmında bir elektrik kesintisi, tahta balerinin etekaltı traşını yapan ihtiyar melek, gözlerden okyanus yaratma keşmekeşi, çarpıp çarpıp duran arabalarda gecekondu enkazı tebessümler. Kumbaramda sadece bu kadar ölü kalmış.

“içime beton bir martı döktünüz”

Siktirip gidiyorum gece geceliğini giymeden.. Demiştim ya, sebebi meçhul ama kötü ediyor beni mayıs.. "Ce!" diyorum sabaha, sabaha kadar, elveda!

Hiç yorum yok: